Website teksten schrijven

Website teksten schrijven? Je website is klaar maar is nog niet gevuld met overtuigende teksten. Dit wil je goed aanpakken, want uiteindelijk is het de bedoeling dat mensen aangetrokken voelen tot jouw product of dienst. Maar hoe schrijf je een denderende tekst die ook daadwerkelijk aanspoort tot het nemen van een gewaagde actie? Daar kom je hier achter. 

Herkenning

Wat een website tekst goed maakt is vooral het ingredient herkenning. Wanneer jouw bezoeker zich niet herkent in jouw bedrijfsverhaal, kan dat leiden tot een hoge verlatingspercentage. Dit komt vooral omdat mensen zich niet begrepen voelen. Of dat je het totaal niet hebt over hun problemen. Je kunt zorgen voor herkenning door de punten te noemen waar jouw doelgroep last van heeft. Stel iemand heeft last van een burn-out, dan schrijf je het als volgt uit:

  • Heb je een leeg gevoel?
  • Is je levensvreugde ver te zoeken?
  • Worden de lichamelijke klachten je teveel?
  • Ben je er helemaal klaar mee?

Wanneer burn-out patienten hier last van hebben, kunnen ze zich in deze punten herkennen. Dit nodigt uit dat ze de webteksten verder lezen en hierdoor ook het gevoel hebben dat ze bij jou aan het goede adres zijn. Wanneer je nog niet echt een passende huisstijl hebt, kun je een WordPress website laten maken in Den Haag.

Aanlokkelijke productinformatie

Je product of dienst kan nog de beste in je markt zijn, maar als dit niet zo staat omschreven op je site kan je naar conversie fluiten. Aantrekkelijke website teksten schrijven over je zakelijk aanbod moet gepaard gaan met unieke verkooppunten. Wat maakt jouw bedrijf zo onderscheidend? Is het de nazorg nadat je iets hebt geleverd? Of juist de dienstverlening zelf. Wat is bij jou anders? Dat is een cruciale vraag nog voordat je je vingers op het toetsenbord plaatst. 

Unieke verkooppunten kun je bedenken door goed na te denken over de onderscheiding van jouw service. Kijk goed naar de concurrentie en bedenk zelf wat bij jou anders is. Als hulpje heb ik hieronder een voorbeeld. Stel dat je een schildersbedrijf hebt, dan kan je de volgende unique sellingpoints gebruiken als pakkende tekst op je website:

  • Alleen maar medewerkers met 20 jaar ervaring
  • Achteraf altijd een extra nacheck bezoek 
  • Een gratis kleine ruimte gratis voor je schilderen als cadeau