Waarom een website?

Waarom een website? Wellicht ga je binnenkort een online visitekaartje laten vormgeven voor je onderneming. Maar voordat je dat doet wil je eerst weten of deze investering kan wachten of kan worden nagelaten. Helaas moet ik je teleurstellen. Want een website is tegenwoordig net zo belangrijk voor je bedrijf als je paspoort. Duik er diep in en kom erachter waarom.

1. Het is niet meer weg te denken

Je kent het wel. Je bent op zoek naar een product of dienst en weet precies wat je wilt. De laptop wordt meteen openklapt en er wordt direct gesurfd naar de zoekmachine. En waar vindt je de informatie op. Inderdaad op een website. Dit is een herkenbaar gedragspatroon wat zich constant herhaalt. Waar we vroeger gingen naar de dichtbijzijnde winkel, doen we nu bijna alles online. 

We scrollen door klantervaringen en klikken of drukken op belknoppen om een specialist aan de lijn te krijgen. Zo’n online presentatie is dus onmisbaar voor een business.

2. Hoe kom je eraan?

Met bijvoorbeeld een webdesign in Den Haag bestaat de mogelijkheid om zoiets voor elkaar te krijgen. Voordat je online gaat heb je alles op je droomsite staan en ben je binnen 14 dagen zichtbaar op het internet. Het is dan wel belangrijk dat je duidelijk je wensen aangeeft. Het laatste wat je wilt is dat er straks iets van jouw organisatie te vinden waar je je voor schaamt.

Geduld is een schone zaak en dat is voor deze dienst wel essentieel. Je moet namelijk alles geduldig nalopen voordat je daadwerkelijk de lucht in gaat. Je kunt er in de meeste markten van uitgaan dat je concurrenten hun uiterste best hebben gedaan.

  • Maak een duidelijk voorbeeld voor jezelf
  • Doe inspiratie op bij de buurman
  • Denk goed na over jouw strategie
  • Blijf actueel en wees modern 

3. Redenen waarom dit nodig is?

We komen in conclusie dus uit dat het hebben van een website vrijwel een onmisbare factor is. Je doelgroep is uiteindelijk toch te vinden op het internet. De zoektocht begint in de meeste gevallen gewoon hier. Buiten mond-op-mond reclame om. Het rest jou dus om deze factor niet te verwaarlozen, wanneer je bijvoorbeeld een bouwbedrijf gaat starten.