Content verbeteren website (7 verbetertips)

Content van je website verbeteren? Je website is nu al een tijdje in de lucht en het ziet er tip top uit. Alleen kan de content wel beter. Dat merk je ook aan de conversie van je site. Maar wat is een toegevoegde waarde op je huidige inhoud? Wat zorgt ervoor dat je meer omzet via je website kan genereren met aantrekkelijke content? Kom hier snel achter door dit artikel door te nemen.

Maar voordat we verder gaan wil ik wel even verduidelijken dat deze waardevolle inzichten met name alleen bestemd is voor websites. 

1. Onderzoek verbeteren content website

Om de content van je website verbeteren is de basis eerst om onderzoek te verrichten. Waar haken je bezoekers af? Wat mist er aan content? De tweede vraag kan je achterhalen door te vragen aan klanten, die je aan de telefoon hebt, wat ze aan informatie missen op jouw online visitekaartje.

  • Consistent testen kan voor aanzienlijk meer omzet zorgen
  • Denk na op basis van je doelgroep over de structuur van je site (wat is het belangrijkste om te weten voor je bezoekers en wat daarna.) 

https://www.sixpaths.nl/content/8-tips-voor-het-optimaliseren-van-de-content-op-jouw-website/

2. Video's

Uit onderzoek is gebleken dat online visitekaartjes met video’s gemiddeld 80% meer conversie draaien. Dit is dus een waanzinnige kans. Niets voor niets is Youtube zo populair. De beleving en ervaring dus natuurlijk anders dan tekst. Dat komt omdat video’s snel worden opgenomen door onze hersenen.

  • Bedrijfsfilms kunnen inspireren

Aanraadbaar artikel: https://mixcom.nl/50-tips-om-je-website-te-verbeteren-usability-seo-conversie/

3. Afbeeldingen

Afbeeldingen die professionaliteit uitstralen kunnen bijdrage aan het imago van je bedrijf. Het liefst is het beter om gebruik te maken van persoonlijke foto’s. Stockfoto’s werken meestal niet meer goed. Afbeeldingen die afkomstig zijn van een organisatie, geeft een kijkje in de keuken

4. Prikkelende content

Prikkelende content houdt in dat je niet zomaar wat foto’s gaat neerploffen in je sitestructuur. Maar in plaats daarvan een overtuigende content iets waar je echt over nadenkt. Maar daarnaast ook interessante content plaatst. Denk aan prikkelende teksten waarin je doelgroep in zich herkent.

  • Unieke content (geen kopie van andere site eigenaren)
  • Duidelijke knoppen 

5. Duidelijk woorden

Stel je voor dat je op het perron staat van het treinstation. Je wilt graag weten wat de bestemming is van die ene trein, maar dat is niet meteen duidelijk. Hierdoor irriteer je enorm en besluit om daar weg te gaan omdat je in tijdsnood zit. Je neemt jezelf voor om de bus te pakken. Zo gaat dat ook bij het bezoekersgedrag op je site. 

https://socialbrothers.nl/seo-verbeteren-op-je-website-10-tips/

6. Gebruiksvriendelijkheid

Je kan wel met de juiste inhoud komen maar daar hoort iets bij. En dat is gebruiksvriendelijkheid. Alles kan tip top eruit zien maar als niets het doet, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin. Denk bijvoorbeeld aan een pagina die niet laadt of een video die het niet doet. Dat zorgt voor een enorme afhaakpercentage van je verkeer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheid

7.Podcast

Podcasts kunnen ook helpen om een goede rol te spelen bij goede content ontwikkeling. Dit zorgt ook voor variatie en een betere vindbaarheid en zichtbaarheid. Zit jij bijvoorbeeld in de schilderbranche of ben je aannemer? Dan kan dit daar goed bij helpen. In je podcast kan je bijvoorbeeld gratis tips geven over 1 van deze vakken.

https://podcast-fabriek.nl/blog/hoe-richt-ik-een-podcast-pagina-op-mijn-website-in/

A/B testen

Op basis van A/B testen kan je tot bijzondere inzichten komen. Voortdurend testen is een effectieve methode voor een goed scorend online visitekaartje. Het is daarbij belangrijk dat je blijft testen om zo tot het maximaal resultaat te komen. Hierbij is het dan wel belangrijk dat je blijft investeren in advertenties of op een andere manier zorgt voor verkeer. Je kan ook direct een Haagse website laten ontwikkelen.

Incentive

Een incentive geeft de bezoeker de kans op een laagdrempelige manier kennis te maken. Vaak zijn de meeste mensen niet meteen bereid om tot kopen over te gaan. Met een incentive geef je bijvoorbeeld een kosteloze mini cursus weg. Je moet wel zorgen dat deze van waarde is. Het vereist wel dat je er even voor gaat zitten.